میز رادیو و تلوزیون

      • معرفی میز:

      سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین بازیگر عرصه رسانه در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، با گذر زمان و تحولات در عرصه ی رسانه در ابعاد جهانی و ملی ، نقش و جایگاه سازمان صدا و سیما نیز دچار تحولات اساسی شده است.با توجه به روی کار آمدن رسانه های نوین و گسترش رسانه های مبتنی بر فضای مجازی در سال های اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی جایگاه قبلی خود در عرصه ی رسانه ای را از دست داده است .با در نظر داشتن شرایط مذکور و ناظر به صرف هزینه های کلان که در این سازمان صورت میگیرد در این راستا میز صدا و سیمای جمهوری اسلامی اندیشکده هنر و رسانه مرکز مطالعات راهبردی ژرفا در تلاش است با اتخاذ روندی مناسب و با توجه به اقتضائات موجود اقدام به برگزاری جلسات با اساتید دانشگاه ، نخبگان و فعالین رسانه ای کشور همچنین مطالعات و پژوهش در زمینه ی هنر و رسانه به دنبال ارائه راهبردهایی برای برون رفت رسانه ی ملی از شرایط موجود و رسیدن به جایگاه مطلوب در این سازمان است .

      • محورها و موضوعات میز:

      ۱-وضعیت شناسی رسانه ملی

      ۲-جهاد تبیین در رسانه ملی

      ۳-ارائه ایده های تحولی ناظر بر رسانه ملی

      ۴-تجزیه و تحلیل مسائل راهبردی صدا و سیمای جمهوری اسلامی

      ۵-هم افزایی در بین مراکز مطالعاتی با محوریت رسانه ی ملی

      ۶-سیاستگذاری در عرصه رسانه ملی ، صوت و تصویر فراگیر

      ۷- برگزاری نشست های تحول در هنر و رسانه

      ۸-مرجع سازی مردمی در رسانه ملی

       

      • دستاورها و انتظارات:

      ۱- تبیین عمده ترین مسائل رسانه ملی

      ۲-ترسیم وضعیت مطلوب رسانه ملی برای سیاستگذران و فعالان این عرصه

      ۳- ارائه تصویری روشن از وضعیت سازمان صدا و سیما در عرصه ی رسانه ای کشور

      ۴-ارائه راهبرد به منظور وصول رسانه ملی به نقطه‌ی مطلوب

مسئول میز

مطالب مرتبط با مـــــــیز