موانع تربیت اقتصادی نوجوانان در جامعه (تنتا۳)

سومین جلسه از سلسله نشست‌های تجربه نوردی تربیت اقتصادی و سواد مالی(تنتا)

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا، سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ سومین نشست تنتا به همت مؤسسه ایده‌ها و تجربیات آموزشی و تربیتی ایتات و با همکاری اندیشکده تعلیم و تربیت مرکز مطالعات ژرفا و به میزبانی شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس برگزار گردید.
حجت الاسلام محسن رضائیون، مدیر مسجدمدرسه یاوران ولایت تهران، مبنای نظری این مجموعه را سند تحول و ساحات شش‌گانه تربیت در آن دانست.
ایشان جایگاه تربیت اقتصادی در کار خود را، به عنوان ساحتی محوری و مؤثر بر سایر ساحات، تشریح و نمونه‌های فراوانی از جمله شرط ثبت نام را ذکر کرد؛ که تأمین حدود یک سوم شهریه توسط خود دانش آموز از راه کار بود و تأثیر چشمگیر آن در رشد علمی و خلاقیت فرد و چالش‌ها و راهکارهای آن نیز بیان شد.
مانع اصلی تربیت اقتصادی نوجوانان در جامعه از نظر ایشان سبک زندگی خانواده و نگاه منفی والدین به کار و تجربه سختی برای فرزند بود.
اولویت‌بندی بر اساس ضروریات زندگی، تناسب تربیت با جنسیت فرزند و دانش آموز، لزوم همیاری جمعی و تشکیلاتی مؤمنانه، پیامدهای مثبت و منفی تربیتی احتمالی و لوازم توفیق تربیت اقتصادی در جامعه، از جمله سرفصل‌هایی بود که در این نشست مورد گفتگو قرار گرفت.

تصاویر نشست

تلگرام
توییتر
لینکدین
واتساپ
ایمیل
چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


  • دسته بندی

  • اخبار فوری

  • بازدید سایت
  • 0
  • 5
  • 5
  • 861
  • 23,850
  • 6,681